Pages

Friday, May 14, 2010

Sehari Di DUN Penanti

13 Mei: Selepas selesai semua urusan kerja di KOMTAR, Y.B Mansor terus ke Pusat Khidmat di Penanti untuk melihat dan meninjau masalah rakyat. Semua ini dilakukan tanpa mengenal penat dan lelah walaupun kesibukan tugas begitu menghimpit. Ini kerana Y.B. Mansor mempunyai prinsip untuk berbakti kepada rakyat.

Sampai sahaja di Penanti, beliau terus berkunjung ke salah sebuah rumah di Penanti untuk menziarahi keluarga yang barui sahaja kehilangan ahli keluarga. Malah Y.B. Mansor sendiri menghantar jenazah sehingga ke kubur dengan menumpang sebuah motosikal penduduk tempatan.



Selepas selesai pengkebumian, Y.B Mansor terus ke masjid untuk menunaikan solat Maghrib. Kemudian beliau turun ke pasar malam berhampiran bagi melihat masalah yang boleh dibantu untuk usahawan-uasahawan kecil di Pulau Pinang ini.





Selepas di Pasar malam Y.B Mansor terus ke masjid untuk menghadiri tahlil di masjid berhampiran. Kesempatan ini digunakan untuk mendengar masalah dan permintaan daripada warga tempatan untuk membantu mereka yang memerlukan.