Pages

Sunday, June 5, 2011

Laporan Sukan Malaysia XIV Kuala Lumpur 2011 - Hari Ketiga

Laporan Sukan Malaysia XIV Kuala Lumpur 2011 - Hari Ketiga

KECEMERLANGAN KONTINJEN NEGERI PULAU PINANG PADA HARI KETIGA SUKAN MALAYSIA XIV KUALA LUMPUR 2011 DITAMBAH DENGAN 2 EMAS, 4 PERAK DAN 3 BUTIR PINGAT GANGSA
 
4 Jun 2011 – Pulau Pinang meneruskan cabaran hari ketiga Sukan Malaysia XIV Kuala Lumpur 2011 dengan penambahan 2 butir pingat emas, 4 butir pingat perak dan 4 butir pingat gangsa.
 
Pungutan pingat emas kedua diperolehi menerusi Sukan Silambam bagi kategori Lelaki Kombat Sparing dalam acara 31-37kg oleh Rajeesh a/l Ravichandran, manakala pingat emas ketiga diperolehi oleh Tam Shu Hui dalam acara Sukan Judo kategori Wanita bawah 48kg menjadikan jumlah pungutan pingat pada hari ketiga sebanyak 3 butir pingat emas secara keseluruhannya.
 
Sukan Judo turut menambah 2 butir pingat perak kepada negeri Pulau Pinang dalam acara Lelaki bawah 55kg oleh Ng Tsu Tao dan Lelaki 66kg oleh Chua Jen Keat. Pungutan pingat perak ketiga diperolehi melalui Sukan Silambam oleh Ragu a/l Ravi dalam acara 44-50kg Lelaki Kombat. Manakala pingat perak keempat diperolehi oleh atlet Sukan Silambam Wanita oleh Thurga Devi dalam acara 46-50kg Wanita Kombat Sparing. 
 
Kegemilangan sukan Judo turut menyaksikan sumbangan pingat gangsa melalui atlet Koay Seng Jian dalam kategori lelaki individu tidak melebihi 60kg dan wanita individu tidak melebihi 45kg oleh Goh Yiing Yuan. Pingat gangsa ketiga diperolehi oleh Kavi Kumar a/l Ravichandran dalam acara Lelaki Kombat Sparing Sukan Silambam untuk kategori 38 – 43kg.