Pages

Monday, January 16, 2012

KERAJAAN NEGERI UTAMAKAN RAKYAT PELBAGAI KAUM

Mansor menyantuni kanak-kanak yang teruja mengakses internet
Mansor menyampaikan sumbangan kepada wakil penduduk
Bersama penduduk dan Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti Kampung Padang Lembu
Mansor memberi amanat dan ucapan serta penghargaan kepada hadirin

KAMPUNG PADANG LEMBU: Berhasrat melihat penduduk terutama generasi muda Pulau Pinang celik maklumat, kerajaan negeri komited mengusahakan dunia tanpa sempadan iaitu penyediaan wifi secara percuma.

Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman, berkata penyediaan wifi percuma itu diharap membantu penduduk Pulau Pinang lebih bermaklumat dan sentiasa bersedia dengan perkara-perkara baru.

"Kita mahu melihat penduduk negeri bergerak seiring dengan ledakan maklumat. Dengan itu, mereka tidak mudah terpedaya dengan khabar angin sebaliknya boleh melihat sesuatu isu dalam pelbagai sudut sekali gus menuntut kebijaksanaan mereka dalam menilai," katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan pemasangan wifi percuma untuk komuniti di Kampung Padang Lembu, Penanti, dan turut menyumbangkan lima komputer dan pencetak bernilai RM5,000.

Dalam majlis itu, beliau juga menyampaikan hamper dan ang pau sempena sambutan Tahun Baru Cina kepada warga kampung berkenaan.

"Tahniah kepada semua Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) Kampung Padang Lembu dalam usaha mereka memperkenalkan pentadbiran kerajaan negeri yang sentiasa mengutamakan rakyatnya.

"Untuk rekod, kerajaan negeri akan terus membantu rakyat Pulau Pinang tanpa mengira kaum. Usaha berkenaan sudah dilakukan sejak 2008 hingga kini. Saya percaya, rakyat Pulau Pinang boleh menilai dan sekali gus mengetepikan segala fitnah pihak tertentu yang cuba memberi gambaran buruk terhadap kita," katanya.