Pages

Sunday, November 22, 2009

Majlis Pelancaran Program kempen Menanam Pokok Peringkat Seberang Perai Tengah





21 November 2009: Sebanyak 20 pokok disumbangkan kepada jabatan kerajaan, JKKK dan NGO di seluruh Seberang Perai Tengah sebagai simbolik kepada pelancaran program Kempen Menanam Pokok di Seluruh Daerah SPT hari ini.

Dalam ucapan perasmian majlis tersebut beliau berkata kempen ini merupakan sebahagian dari usaha kerajaan untuk menghijaukan negeri Pulau Pinang. Menurut beliau lagi, kerajaan negeri mensasarkan sebanyak 75 ribu pokok akan ditanam pada tahun ini. Untuk rekod buat masa ini sebanyak 30 ribu pokok telah ditanam di seluruh negeri Pulau Pinang.

Beliau turut menyarankan agar setiap pembangunan yang dilakukan di negeri ini sentiasa menitik beratkan konsep kehijauan yang merupakan dasar kerajaan negeri. Dalam pada itu, kerajaan negeri akan memastikan setiap pembangunan yang dirancangkan tidak akan mengenepikan kebajikan rakyat dan konsep yang mesra alam sekitar. Beliau turut berharap agar program seumpanan ini tidak hanya akan melibatkan agensi kerajaan semata-mata malah turut menggalakan penyertaan sektor swasta dalam projek sebegini.